Studiedag onderwijs; 6 december

Afgelopen woensdag hadden we een studiedag met het onderwijsteam. We zijn gestart met inzichtelijk maken wat we allemaal al hebben gerealiseerd dit schooljaar;

* 25 september de studiedag van de pijlers. Hier hebben we kennis over de pijlers opgefrist. Je kunt dan denken aan het communicatiemodel, de cirkel van invloed, perceptie is project, referentieniveaus en de wetten van systemisch werk.

* 20 oktober hebben we de expertise van ons team beter in kaart gebracht en ons systemisch verbonden aan de opdracht die voor ons licht. ’s middags waren er workshops, waaronder NLP en oplossingsgerichte gespreksvoering

* Tussendoor hebben we een werkvergadering over onze logboeken gehad en heeft Jeroen met ons het onderzoeksverslag gedeeld.

Vervolgens heeft Hedi woensdag ons verbeterplan gepresenteerd. Daarna hebben we per onderdeel werkgroepjes van 2 a 3 personen gemaakt. Iedere werkgroep heeft zijn eigen activiteitenplan opgesteld en/of is zelfs al begonnen met de eerste stappen. Aan het eind van de ochtend heeft iedereen zijn plan met de rest van het team gedeeeld. Op het bord in de teamkamer heeft Hedi vervolgens al deze informatie in een soort tijdlijn gezet. Met alles wat er aan de pijlers is gedaan aan de bovenkant en alles rondom onderwijsinhoud aan de onderkant. Iedere keer dat er iets af is, of als er een volgende stap is gezet, dan komt dit op de tijdlijn erbij. Zo is de ontwikkeling mooi inzichtelijk voor iedereen die dat wil weten. Je ziet het bord zoals die nu is, op de foto van dit bericht.

’s middags zijn we lekker rustig in de eigen lokalen aan de slag gegaan. Voorbereiden op de kerst en administratieve taken. De volgende studiedag is 26 februari 2024. Dan gaan we met de groepsplannen en de schoolanalyse aan de slag.

 

IMG-20231206-WA0005 IMG-20231206-WA0005