Wat een heerlijke weken! We zijn in groep 6 ons werk goed aan het doen. En, we hebben heel leuk extra werk gedaan (spelling in boekjes, taal in presentaties, rekenen op het plein voor sommigen).
Onze klas is echt super aan het worden in presentaties geven. We doen een krantenartikel, een boekbespreking en een spreekbeurt. Nu is er bijna iedere week een. De structuur gaat heel goed. De mede-leerlingen letten op de volgende onderdelen:
1. Houding = lijf (hoe sta je) en toon, volume en snelheid.
2. Interessant voor de doelgroep = leer je iets nieuws?
3. Inhoud = Heeft de presentatie een inhoudsopgave, hoofdstukken, vragen, tips & tops
Als je wilt krijg je een cijfer. Het cijfer is een gemiddelde dat de klas bepaalt aan de hand van de tips en tops. Loghan had ook vrijwillig een presentatie over programmeren. En Pim vrijwillig zijn tweede over ”bijzondere dingen met je hersenen”, bv een tekening van Esscher.
We hebben fijne motoriek met scheerschuim geoefend. Dat kwam doordat Luuk en Luna dit ook bij de peuters hadden gedaan. We mogen namelijk iedere week met twee leerlingen ”tutor” zijn bij de peuters. Wat een mazzel dat we een Kindcentrum zijn en precies tegenover dit lokaal zitten! We zijn natuurlijk ook tutor voor groep 2/3 met lezen. Dat doen we wekelijks.
We hebben veel mazzel gehad met bewegen. Er zijn judolessen. En juf Petra had weer een mooie gymles met verschillende ”vakken”. Een vak met de ringen. Een vak met spel. Een vak met basketringen en een trampoline. Een vak met hockey. En een vak met een spel. Wat een voorbereiding!
Juf wordt blij van taal en spelling doen met een leuk onderwerp.
Ook alle inspiratie briefjes waren heel bijzonder! Buiten tafels springen ....en zoveel meer!
We ronden de portfolio gesprekken eerst met alle kinderen individueel, en dan na schooltijd met ouders en kind weer af. Bijzonder fijn dat we vooral letten op de combinatie van: wie ben je en wat kun je.
Mooiste quote die ik deze week tegenkwam:
Het maakt niet uit hoe slim je bent.
Het maakt uit HOE JE SLIM BENT!