De MR van het Kleurenorkest bestaat uit vier enthousiaste en creatieve meedenkers over het onderwijs op het Kleurenorkest: Annemarieke Al en Minne Boelens vanuit de ouders en Ylona van der Stel en Kienne Vogel vanuit het team. De MR vergadert ongeveer eens per zes a acht weken. Om wat meer bekendheid te geven aan de MR en te vertellen waarover dan gesproken en nagedacht wordt, leek het ons een goed plan om na elke vergadering een kort overzicht van de thema’s in de nieuwsbrief te publiceren. Indien je als ouder meer wilt weten over de MR of een onderwerp wilt inbrengen, voel je dan vrij om één van ons aan te schieten. Mailen kan uiteraard ook: medezeggenschapsraad.kleurenorkest@blosse.nl
Wij stellen onszelf even voor: Dorien Karabicek, moeder Milas (groep 4) en Berk (groep 2/3): Hallo allemaal, Afgelopen weken is een aantal keer een oproep voorbij gekomen voor kandidaten voor de MR. Ik heb het even aan mij voorbij laten gaan, maar het kriebelde toch. Ik vind het Kleurenorkest zo'n fijne school voor de kinderen en wil graag mijn steentje bijdragen. Door lid te worden van de MR lijkt het mij een hele mooie en ook verantwoordelijke manier om echt wat te kunnen betekenen voor het Kleurenorkest. Het is in mijn ogen heel belangrijk dat het geluid van de ouders doorklinkt in het beleid van de school. Ik wil mij graag inzetten voor een breed gedragen beleid en goede kwaliteit. Voor de school, de ouders en alle kinderen die hier naar school gaan. Daarom wil ik mij graag aan jullie voorstellen. Ik ben Dorien Karabicek 37 jaar, moeder van Milas (groep3) en Berk (groep 1/2b). Sinds mijn 14e jaar ben ik samen met mijn man Erdem. In maart waren wij 12,5 jaar getrouwd. Ik werk 3 dagen in de week als assistent accountant voor een heel leuk klein accountantskantoor in Haarlem. Een aantal jaren geleden zijn een paar collega's van het accountantskantoor waar ik toen werkte een eigen bedrijf begonnen. Toen zij mij na enige tijd vroegen om bij hen te komen werken hoefde ik daar niet lang over na te denken. Sindsdien werk ik met veel plezier in dit kleine team van vijf personen. Mijn werk bestaat onder andere uit het opstellen van jaarrekeningen, het doen van belastingaangiften, het verwerken en begeleiden van administraties. In mijn vrije tijd vind ik het het aller leukste om met ons gezin in ons vw camperbusje op pad te gaan. Het liefst een heel stuk rijden en terecht komen op plekken waar je helemaal nooit gedacht had te komen. Klap het dakje open en genieten in de natuur. Dagjes weg, korte trips, of lange vakanties. Als we met ons busje weg zijn, ben ik blij. Yoga vind ik fijn voor de nodige ontspanning. Ik denk dat ik met mijn eigenschappen: nauwkeurig, verantwoordelijk, geduldig en positief een goede aanvulling binnen het MR team zal zijn en hoop op jullie stem. Tot snel op het schoolplein, Dorien Karabicek Ester Bogaard, moeder Brian (groep 6) en Kian (groep 3) Beste ouders, Via deze weg wil ik mij graag verkiesbaar stellen voor de mr van het Kleurenorkest. Wie ben ik? Ik ben Ester Boogaard en ik ben de moeder van Bryan (groep 5) en Kian (groep 1/2B). Wij zijn met ons gezin 3 jaar geleden in Limmen komen wonen en hebben toen bewust gekozen voor het Kleurenorkest omdat de filosofie ons erg aansprak. Ik werk als projectmanager energietransitie bij de gemeente Hoorn. Hiervoor heb ik mij bezig gehouden met het verduurzamen van het voortgezet onderwijs en heb ik in de bouw- en energiewereld gewerkt. In mijn vrije tijd houd ik van klussen en lekker met mijn familie in de natuur zijn. Waarom stel ik mij verkiesbaar? Ik vind het fijn om onze school te kunnen ondersteunen en daardoor te kunnen bijdragen aan het (werk)geluk van de leerlingen en het personeel, zodat onze kinderen een fijne schooltijd hebben. Daarom heb ik bijvoorbeeld vorig jaar ondersteuning gegeven aan leerlingen uit groep 5. Daarnaast heb ik het uitzoeken van de oude schoolboeken gecoördineerd. Sinds mijn nieuwe baan heb ik minder voor het Kleurenorkest kunnen betekenen. Mij lijkt de functie van mr-lid een mooie gelegenheid om onze school weer te kunnen ondersteunen. Wat neem ik mee? Vanwege mijn ervaring in het onderwijs probeer ik een situatie vanuit meerdere invalshoeken bekijken: vanuit het schoolsysteem, vanuit het personeel, vanuit de leerling en natuurlijk als ouder. Ik vind het ook leuk om toekomstperspectieven te vertalen naar beleid en acties. Ik ben opbouwend kritisch, open-minded en enthousiast. Mocht een van jullie vragen hebben, stel ze gerust. Met vriendelijke groeten, Ester Ylona van der Stel, groepsleerkracht groep 2/3 Mijn naam is Ylona van der Stel en dit schooljaar heb ik alweer mijn negende klas op deze school. Al negen jaar ga ik met heel veel plezier naar mijn werk en geniet ik elke dag van alle kinderen. Een glimlach, een leuke opmerking, het ineens snappen van een som, de letterherkenning, het leren lezen en natuurlijk geniet ik van een knuffel. Ik zit ook al een aantal jaar in de MR. Ik krijg er energie van om mee te denken over het beleid van onze school, de nieuwe groepsindelingen, het onderwijskundig rapport en de het 'up te date' zijn van de nieuwe ontwikkelingen. Ik heb verschillende cursussen mogen volgen over de MR én het blijft ontzettend leerzaam en interessant. Waar kan de MR advies geven en waar heeft de MR ook instemmingsrechten? Ik vind het fijn om tijdens de MR vergaderingen ook te kijken of we onze pijlers van school waarborgen. Ik ben namelijk echt ontzettend trots op deze pijlers. Er is een wereld voor mij open gegaan toen ik hiermee ineens in aanmerking mocht komen. Het systemisch werk, de systemische inzichten, de eventuele patronen die ineens gaan opvallen, zijn echt mijn mooiste cadeautje geweest. Kienne Vogel, groepsleerkracht groep 4 Met heel veel plezier ben ik dit jaar alweer mijn vierde klas op Het Kleurenorkest gestart. Ik ben dankbaar dat ik iedere dag van jullie kinderen mag genieten. Dit begint al aan het begin van de dag bij de deur. Even het korte contact en in verbinding komen. Een knuffel, een glimlach of een mooi verhaal. En dit gaat de hele dag door. De kinderen iets bij mogen brengen en dat te kunnen organiseren in de klas vind ik erg fijn. Inspringen op dat wat nodig is en dat te ondersteunen op diverse gebieden. Dat heb ik hier op school mogen leren en dat mag ik nog steeds dagelijks toepassen. Een onderdeel van het leerproces zijn de pijlers van de school. Ik ben dankbaar dat ik hier nog steeds meer van mag leren. Ik heb gemerkt dat ik op een ander gebied mee wil denken op school. De MR biedt voor mij deze kans. Met elkaar bedenken en bouwen. Met natuurlijk al het moois wat er nu al is. Ik heb zin in dit nieuwe avontuur!
|
![]() | Laatste nieuws | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | Agenda | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | Contactgegevens | ![]() |
![]() | ![]() |
Direct naar:Weten wanneer de vakanties zijn? | Neem contact op | Route naar onze schoolAangesloten bijOok een leuke baan in opvang of onderwijs? | Social media
Direct contact:072 505 46 06
|